Articles bank

این وبلاگ در نظر دارد ضمن ایجاد بانک مقالات ، آثار علمی دانش پژوهان حوزه تخصصی حضرت قاسم بن الحسن(ع) را نیز به نمایش گذارد .

Articles bank

این وبلاگ در نظر دارد ضمن ایجاد بانک مقالات ، آثار علمی دانش پژوهان حوزه تخصصی حضرت قاسم بن الحسن(ع) را نیز به نمایش گذارد .

معرفی کتاب "فرهنگ چیست ؟"

فرهنگ چیست؟ 

    
                


زبان: فارسی
نویسنده: مسعود جلالی مقدم 
چاپ اول: 1385 
تعداد صفحات: 284 
نام انتشارات: امیرکبیر 
شابک : 3-056-303-964 
بهای کتاب:22000ریال  

 

واژه‌ی « فرهنگ» در فرهنگ ایران سابقه‌ی طولانی دارد و هزاره‌هایی از حیات پرمعنای آن میگذرد. این واژه به لحاظ مفاهیم ریشه‌یی آن تداوم یافته است و مفاهیم مزبور تا زمان ما همچنان کاربرد خود را حفظ کرده‌اند، لکن در دوران جدید بر بار معنایی آن افزوده شده و حوزه‌ئی پهناور از حیات بشری را دربرگرفته است. معنای جدید بی‌ارتباط با مفاهیم کهن نیست، و به همین سبب، وقتی این معنا در جامعه‌ی ما مطرح شد بهترین معادل برای آن را همان واژه‌ای دیرینه‌ی « فرهنگ» گرفتند و البته بیراه هم نرفتند – گرچه کاربرد امروزین « فرهنگ» بسی گسترده‌تر از تلقی نیاکانمام از آن است. با این حال اگرچه گروهی از پژوهشگران از دانشی به نام « فرهنگ‌شناسی» سخن گفته‌اند، حقیقت آن است که بخش بزرگی از علم انسان‌شناسی بررسی فرهنگ را هدف خود قرار داده است. انسان‌شناسی فرهنگی بشر را موجودی فرهنگ ساز و ساخته فرهنگ می‌داند و بدین لحاظ بررسی فرهنگ را طریق اصلی شناخت بشر می‌انگارد.این کتاب با تمرکز بر انسان‌شناسی فرهنگی می‌کوشد که تحلیلی از فرهنگ ارائه کند تا هم مقدمه آن باشد بر علم انسان‌شناسی فرهنگی و هم طرحی علمی باشد برای شناخت فرهنگ. مسعود جلالی مقدم سعی دارد در این کتاب با رعایت اختصار و سادگی تا حد ممکن، این امر پیچیده و بسیار گسترده را برای جامعه کتابخوان ایرانی روشن سازد.


http://www.amirkabir.net/book-1870.html

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد