Articles bank

این وبلاگ در نظر دارد ضمن ایجاد بانک مقالات ، آثار علمی دانش پژوهان حوزه تخصصی حضرت قاسم بن الحسن(ع) را نیز به نمایش گذارد .

Articles bank

این وبلاگ در نظر دارد ضمن ایجاد بانک مقالات ، آثار علمی دانش پژوهان حوزه تخصصی حضرت قاسم بن الحسن(ع) را نیز به نمایش گذارد .

روش نگارش مقالات علمی

مقاله ی علمی گزارش دستاوردهای یک تحقیق می باشد که در عرف بیش از سه صفحه ( حداکثر 20000 کلمه ) تنظیم می گردد. محقق زمانی مبادرت به نگارش مقاله ی علمی می نماید که تحقیق خود را به پایان رسانده باشد. این گزارش ممکن است جهت ارائه به یک همایش علمی یا موسسه ای پژوهشی و یا سازمانی اداری، انتشار به صورت چاپ در یک کتاب ( مجموعه مقالات و یا مقاله ای در یک دائره المعارف و ... ) و یا رایج ترین حالت آن یعنی انتشار در یک فصلنامه و نشریه ی تخصصی تهیه گردد. بنابراین بهتر است تا جایگاه نگارش مقاله را در بیان مراحل تحقیق شناسایی نماییم. 

ادامه مطلب ...

معرفی کتاب "فرهنگ چیست ؟"

فرهنگ چیست؟ 

    
                


زبان: فارسی
نویسنده: مسعود جلالی مقدم 
چاپ اول: 1385 
تعداد صفحات: 284 
نام انتشارات: امیرکبیر 
شابک : 3-056-303-964 
بهای کتاب:22000ریال  

ادامه مطلب ...

فرهنگ چیست؟

مطالب انتخاب شده از کتاب : نقش فرهنگ در تحول دین و دولت مسلمانان جلد اول :از انتشارت مرکز نشر بین الملل و تحقیق و نوشته : آقای علی باقری است.

ادامه مطلب ...

چیستی فرهنگ و مطالعات فرهنگی‌

فرهنگ (culture) از جمله مفاهیمی است که با وجود بحث‌های بسیار درباره آن، همچنان اجماعی بر سر تعریف آن صورت نگرفته است

ادامه مطلب ...

برنامه درسی رشته تخصصی کلام و تفسیر ترم

دانش پژوهان گرامی ، شما میتوانید برنامه ، ساعات و مکان کلاس ها را از طریق لینک های زیر دانلود کنید :


ادامه مطلب ...

معرفی سایت فلسفه و کودک

مرکز فلسفه و کودک وابسته به بنیاد حکمت اسلامی صدرا .


...نگاه مدرن به مسائل حیات، امروز پیشروان علمی دنیا را به اینجا رسانده که باید فلسفه را از دوران دبستان به کودکان تعلیم داد البته با زبان کودکی یعنی چیزی که از نظر بعضی از طراحان کشور، بی معنی است.... اگر بخواهیم از قافله حرکت جهانی عقب نمانیم چاره ای نداریم جز اینکه یک نگاه بنیانی و اساسی به آموزش و پرورش بیندازیم... مقام معظم رهبری

 

ادامه مطلب ...

History of Sciences in the Islamic World

Medical Science
Hospitals
Pharmacology
Industry
Geography
Chemistry
Mathematics
Art
Mechanical Engineering

ادامه مطلب ...

BASIC TEACHING OF ISLAM

The present book is part of the invaluable legacy of the martyr Ayatollah Dr. Beheshti. Despite its briefness, it successfully presents the principles and outlines of ISLAMIC CODE OF BEHAIVIOUR. The attractive comprehensiveness of the book together with the need to illuminate the high station of that great Islamic figure, impelled the Islamic Propagation Organization (IPO) to present a re-edition of the work which was first published by The Islamic Center of Hamburg. I.P.O.

ادامه مطلب ...

The Study of Islamic Philosophy

For a long time Islamic philosophy was under a cloud of doubt and uncertainty. Some people denied its existence while others affirmed it. This uncertainty continued all through the nineteenth century

ادامه مطلب ...

فیزیک و فلسفه

 محقق است که خدا قبلا همه چیز را مقدر کرده است و قدرت اراده فقط ناشی از اینست که ما به قسمی عمل می کنیم که از نیروی خارجی که به سبب آن مجبور به عمل خاصی هستیم آگاه نمی باشیم. 

ادامه مطلب ...

فیزیک و فلسفه

در سال های اخیر یافته های فیزیک جدید تاثیری ژرف در عقاید فلسفی مربوط به مسائل طبیعی داشته است. 

ادامه مطلب ...

فلسفه ی دین

موضوعاتی که در این دانش معرکه ی چالش است از دیرنده ترین مفاهیم مطرح در فلسفه و کلام اسلامی به ویژه شیعی است، اما "فلسفه ی دین" به مشابه ی فصلی از فلسفه یا دانشی مستقل همچون سایر فلسفه های مضاف و به عنوان نوعی جستار متافیزیکی یا معرفت شناسانه یا شعبه ای از "دین پژوهی" عمر چندان بلندی ندارد و زاد زمان این دانش به پس از عهد نوزایش در فرنگ باز می گردد و تا پیش از یکی- دو سده ای اخیر اثر مدونی بدین نام و در این باب شناخته نیست، هر چند اکنون هزاران اثر در زمینه ی فلسفه ی دین در غرب انتشار یافته است.

ادامه مطلب ...

فلسفه و کودک

موضوع فلسفه و کودک عنوان جدیدی است که در دهه‌های اخیر تحت عنوانهای مختلفی از جمله فلسفه برای کودکان (P۴C) ، فلسفه با کودکان (PWC) ، فلسفه و کودک (PAC) و ... به عرصة فرهنگ و فلسفه آمده است. 

ادامه مطلب ...

فلسفه فیلم

هدف این مقاله آن است که خواننده را لحظه ای فیلسوفانه به تامل در مورد فیلم و سینما وادارد. بسیاری از رشته های فلسفی درباره حوزه ای خاص تامل می کنند مثلاً فلسفه علم درباره آنچه دانشمندان انجام می دهند به تامل می پردازند. 

ادامه مطلب ...

فلسفه،فلسفه است

فیلسوف به هنگام پاسخ به پرسش ها خود را فدا می کند، اما ایثار گوهرین فیلسوف در آغاز راه رخ می نماید؛ و آن گاهی است که او پرسش هایی به میان می آورد که او را از عادت فکری همگان تبعید می کند. 

ادامه مطلب ...

ضرورت تأسیس فلسفه دین، منطق اکتشاف دین و فلسفه معرفت دینی

امروز پرسش‌های تازهٔ بسیاری در باب امهات مسائل دین، اکتشاف قضایای دین، دین، و نیز معرفت دینی، پیش روی ما قرار گرفته است؛ از جمله این که: دین چیست؟، قلمرو دین کجاست؟، غایت دین کدام است؟ منابع دین چیست؟ آیا دین کشف‌پذیر است؟ 
ادامه مطلب ...

مقدمات تاریخ فلسفه اسلامی بانگاهی به کتاب تاریخ فلسفه هانری کربن

 نخست اینکه ما از “ فلسفه اسلامی “ philsophie islamiue سخن می‌گوییم ونه چنانچه پس از سده‌های میانه معمول بوده است .

ادامه مطلب ...

فلسفه اخلاق نظریه استاد مطهری در مورد اخلاق و فلسفه آن

نظریه کانت یا نظر وجدان اخلاقی – کارهای اخلاقی توسط وجدان اخلاقی به انسان الهام می‌شود در حقیقت این کارها جزء سرشت و فطرت انسان است و انسان را به کمال و نه (سعادت) دعوت می‌کند. 
ادامه مطلب ...

«فلسفه تحلیلی» تحلیل منطقی فلسفه

خاستگاه فلسفه تحلیلی به کارهای دو فیلسوف مهم یعنی «فرگه» و «راسل» برمی گردد. این دو مستقل از یکدیگر به کار فکری مشغول بودند، ولی توانستند به عنوان پایه گذاران منطق جدید لقب گیرند.

ادامه مطلب ...

فلسفه اسلامی و فلسفه یونان (سید حسین نصر )

مؤلف مقاله در صدد آن است که اثبات کند که فلسفه اسلامی، فلسفه یونانی-اسکندرانی نیست که لباس عربی به تن کرده است، همانطور که بعضی روشنفکران مسلمان بر این عقیده‏اند. 

ادامه مطلب ...