Articles bank

این وبلاگ در نظر دارد ضمن ایجاد بانک مقالات ، آثار علمی دانش پژوهان حوزه تخصصی حضرت قاسم بن الحسن(ع) را نیز به نمایش گذارد .

Articles bank

این وبلاگ در نظر دارد ضمن ایجاد بانک مقالات ، آثار علمی دانش پژوهان حوزه تخصصی حضرت قاسم بن الحسن(ع) را نیز به نمایش گذارد .

معرفی سایت فلسفه و کودک

مرکز فلسفه و کودک وابسته به بنیاد حکمت اسلامی صدرا .


...نگاه مدرن به مسائل حیات، امروز پیشروان علمی دنیا را به اینجا رسانده که باید فلسفه را از دوران دبستان به کودکان تعلیم داد البته با زبان کودکی یعنی چیزی که از نظر بعضی از طراحان کشور، بی معنی است.... اگر بخواهیم از قافله حرکت جهانی عقب نمانیم چاره ای نداریم جز اینکه یک نگاه بنیانی و اساسی به آموزش و پرورش بیندازیم... مقام معظم رهبری

 

  مرکز فلسفه و کودک از مراکز وابسته به بنیاد حکمت اسلامی صدرا است که ازسال1373 ( حدود پانزده سال پیش )کار خود را آغاز کرده است. از همان زمان در بررسی‌های تحقیقاتی که در باب فلسفه در بنیاد صورت می‌گرفت با عنوان جدید «فلسفه برای کودکان» برخورد شد . با توجه به خلائی که در باب پرورش تفکر خلاق و نقاد در آموزش و پرورش کودکان و نوجوانان احساس می‌شد ، دست‌اندرکاران پژوهش در این مرکز بر آن شدند تا با بررسی و بهره‌گیری از نظریات کارشناسان واساتید در زمینه روانشناسی کودک، علوم تربیتی وهمچنین با مطالعه و ترجمه کتب مختلف در این زمینه، به دنبال ارائه بهترین راهکار در امرترویج فلسفه و کودک در ایران باشند . بنظر کارشناسان این مرکز، آفرینش طرحی نو و جامع در این زمینه، امری ضروری است. در حال حاضر بنیاد، طراحی برنامه جامع فلسفه و کودک و همچنین آموزش معلمین را در دستور کار دارد .هم اکنون نیز به اجرای طرحهای آزمایشی در مدارس مشغول بوده وامیدوار است که در این راه از نظرات و پیشنهادات سازنده همه علاقمندان به کودک و تفکر بهره مند گردد .


http://pac.org.ir/fa

نظرات 1 + ارسال نظر
الناز شنبه 26 بهمن‌ماه سال 1387 ساعت 11:16 ق.ظ

سلام دوست عزیز . وقت به خیر.

از وبلاگ خیلی خوبتون تشکر می کنم.. من هم برای اینکه سهم کوچکی در قدرتمند کردن و زیباتر شدن وبلاگ شما داشته باشم به شما توصیه می کنم سرچ باکس این موتور جستجوگر قدرتمند را که قادر به جستجو به همه زبانها است به سایت خود اضافه کنید. خیلی سرچ باکس هاش خوشکله . راهنمای کامل هم به زبان فارسی داره. نمونه و کد این سرچ باکس را می توانید در سایت اصلی موتور جستجوگر ببینید. در صفحه دریافت کد می توانید بر روی Persian Help کلیک کنید و راهنمای فارسی آنرا ببینید.

http://www.glseek.com/meta_search_box.html صفحه در یافت کد

http://www.glseek.com/fa-searchbox.html صفحه راهنمای فارسی

http://www.glseek.com صفحه اصلی موتور جستجوگر

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد